Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.11.2012 09:56 - Темерутщина и косопад.
Автор: kikowsky Категория: Други   
Прочетен: 8679 Коментари: 24 Гласове:
19

Последна промяна: 19.01.2017 16:19

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Какво е темерут? Ето едно описание на темерута: Човек с необщителен, егоистичен, опърничав нрав; мълчаливец. А също и навъсен, начумерен, неприветлив, мрачен, строг, затворен, мълчалив, необщителен, саможив, намусен, намръщен, недружелюбен, неразговорлив. 
Мисля, че това не е съвсем точно, защото засяга само мълчаливите темерути. Смятам, че има и приказливи темерути. 
В основата на темерутщината е ненавистта. Тя поражда постоянен стремеж да се забелязват недостатъците на другите. Тук се случва разделянето на двата вида темерути. Едните мълчат, защото нямат какво хубаво да кажат, а имат задръжки да казват лошото. За другите е свойствена така наречената "словесна диария". Те говорят много и са привидно приятелски настроени, но плещят само повърхностни неща и никога не разкриват някакви чувства и емоции.
И двата вида темерути имат един сигурен общ белег - голото теме. "Теме" и "темерут" без всякакво съмнение са две дълбоко свързани думи, защото думите не са случайни.
Достигнал съм до някакво разбиране за значението на отделните букви. С негова помощ мога да анализирам по-дълбокоя смисъл на думите. Думата ТЕМЕ следва да е много хубава дума. Т е промисълта, Е е излъчването, което я осъществява. ТЕ тогава е потокът на промисълта, който се излива в света ни. М е равнището на уплътняване, на което съществува ума. ТЕМ тогава значи сиянието на промисълта, което изпълва ума. Накрая има пак едно Е, с което ТЕМЕ е излъчването на промисълта, която е сведена до равнището на ума. ТЕМЕ е една каскада на промисълта по пътя й към осъществяването чак до равнището на действията. Здравото теме следва да провежда този поток, без да го деформира.
Болното теме внася изкривявания в него. Според мен това е именно стремежът да се вижда само лошото.
Интересно е какво значи РУТ. Вижда се, че е корен на глаголите РУТЯ, СРУТВАМ, а също и изменено в РУША. 
Според това, което ми е известно за буквите, Р е равнището, на което се намира въображението, и то е доста по-високо от равнището на ума. На равнището Р се раждат образите, които поемат по пътя на материзлирането си. Но Р е видно само половината от кръгче с вертикална чертичка под него. Именно кръгчето е първичното пространство, което е потребно за развитието на нещата. Точната форма на буквите също мисля, че не е случайна. Тогава, по-съвършената форма на Р е именно кръгче с краче под него, но съзнанието ни винаги приема нещата едностранчиво. Затова и за нас Р има точно тази форма. 
Това означава, че ТЕМЕР е половинчатата представа за ТЕМЕ, която умът си съставя. Голяма е разликата между ТЕМЕР и ТЕМЕЛ. Л е равнището на телесното осъществяване. Темелът е основа, носеща част. Т.е., промисълта, която е минала правилно през ума и се е въплътила в света ни, е действително неговата основа. Но ТЕМЕР не е това, а е изкривеното тълкуване. У е буквата, която въвежда. Тогава ТЕМЕРУТ следва да означава въвеждане обратно в Т на половинчатото ни възприемане на света. И то злобното и негативно. 
Но от Т всичко се ражда. Идва време, когато поставеното от нас там ще започне да се проявява. С това темерутът се явява изключително вреден на първо място за себе си, но и за всички наоколо.
Точно как темерутщината предизвиква косопада не знам, но наблюденията ми потвърждават, че двете са свързани. Огледайте се само. Всеки човек с голо теме е силно негативен към другите хора.
Имал съм периоди, когато бях много близо до оплешивяването. Сега си давам сметка, че тогава ненавиждах всички и всичко. След това прекратявах тоя негативизъм и косата ми се връщаше.
Нека голите темета не ми се сърдят, а да се поправят, ако желаят.
При жените също има много темерути, но техните темета не оголяват. Мисля, че това се дължи на тяхната голяма изразителност и осъществена емоционалност. Те разходват негативните си емоции върху околните и така не остава емоционален заряд, който да подхрани негативните построения на ума и да доведе до увреждания. Една жена никога няма да пропусне да ти демонстрира ясно в какво настроение е и да ти го прехвърли по тоя начин. Докато мъжете задържат това в себе си.
Не е правилно нито едното, нито другото. Правилно е лечението.
И относо твърдението, че това е наследствено заболяване. Да, наследтвено е, но не генетично, а поведенческо. Учим това от родителите си. Така се предава темерутщината и плешивостта през поколенията.
Ако се чудите къде да отидете тази година, не пропускайте Белоградчик. Благодарение на работата ми сега Белоградчишките скали вече не са само едно имагинерно понятие, ами се състоят от конкретни места и обекти, които са достатъчни за поне 5 дни обиколки. Посетете ги сами с помощта на Езотеричната карта на Белоградчишките скали, от която можете да си направите файл за gps, или пък се обърнете към мен за съдействие. Моите Белоградчишки турове през 2017 година.

Кирил Кирилов

 


.



Гласувай:
21



1. kikowsky - Лечението на косопада е възможно и то ...
23.11.2012 09:59
Лечениет на косопада е възможно и то минава през лечението на темерутщината.
цитирай
2. kikowsky - И друго. Нека не се сърдим на теме...
23.11.2012 10:07
И друго. Нека не се сърдим на темерутите. Те не са решили да бъдат такива нарочно и съзнателно. Тях са ги научили да бъдат такива. Това е просто една болест като грипа. Заразна болест.
Те не са луди. Трябва да им дадем разбиране и дано осъзнаят и си признаят, защото с това изведнъж животът им ще се подобри много. Те страдат много.
цитирай
3. martito - :)) Мдааа. . промяната винаги за...
23.11.2012 10:23
:)) Мдааа.. промяната винаги започва вътре в човека, за да настъпи и отвън:)

Поздрави за поста! Дано го прочетат повече хора и да провидят смисъла му!:)
цитирай
4. monolith1 - Не съм много стгласен с тезите
23.11.2012 11:53
Значи излиза, че ако ние сме наивни нагаждачи и подмазвачи, които никога никого не съдят, но вътрешно са злобни, косата ни ще е буйна и гъста. При мъжете също има много темерути с коса, т.е. - истерици и злобари, също както и при жените - те имат изкривено виждане за света, но косата им е нормална.

Ако обаче сме нормални скептици, имаме критично мислене и се противопоставяме на глупостите на другите, изведнъж, видиш ли, ние ставаме 'лоши темерути', които освен всичко останало са плешиви. Много лицемерно.

Аз например също имам известна степен на косопад, но това го отдавам най-вече на стреса и други фактори. И представи си, винаги съм се стремял да разбирам другите, да им влизам в положението и да гледам да не обидя/нараня никого.

Изобщо - има много фактори, които влияят на косата, така че тъждеството 'човек с косопад=темерут' за мен е погрешно.
цитирай
5. kikowsky - Към първия абзац: ако сме вътрешно ...
23.11.2012 12:20
Към първия абзац: ако сме вътрешно злобни, това е темерутщината и е предпоставка да сме плешиви. След това си прав - ако изхвърлят тази ненавист навън и не задържат в себе си негативните емоции, които тя поражда, най-вероятно няма да загубят косата си. Може да съдим, това не е вредно. Нужно е да преценяваме кое как е. Но да осъждаме ни вреди.

Към втория абзац: скептицизмът е здравословен. Предпазва ни от глупости и техните последствия. Критичното мислене е необходимост. Но, когато е подбудено от злоба и ненавист, е разрушително на първо място за нас самите. Това е темерутът.

Към третия абзац: предполагах такива реакции от хора с оредяла коса. Обаче, обърни внимание: това ми се е случвало и на мен. Значи, признавам собствената си темерутщина. Какво е стресът - това е нашата реакция на събитията. Нашият избор как да се отнесем към тях. Когато се отнасяме към тях негативно, това е ненавистта ни, която е семето на темерутщината. Мен работата много ме стресираше. Стараех се и се грижех много, но мнението ми за нея беше ужасно. Това ме уморяваше много и ме съсипваше. След това промених нещо. Започнах да не я кометирам негативно в себе си. Лошите емоции утихнаха и спрях да се уморявам. Самата дума УМОРА показва, че тя се поражда от ума.

Към четвъртия абзац: факторите действително са много. Важно е как се проявява темерутът - от това зависи дали ще губи косата си или не. Смятам за вярно, че всеки човек с косопад е темерут, но не всеки темерут достига до косопад.

Както се казва, най-важната стъпка в оздравяването е признаването на болестта. Точно за тази е много трудно да се признае, защото тя се дължи на собствена вина. Ние винаги предпочитаме вината да е у друг човек. Това е заболяване, към което се пристрастяваме, защото ни действа като обезболяващо - лошото е винаги отвън. А може би няма добро и лошо, а само лично възприятие.
И в крайна сметка - това, че темерутщината предизвиква косопада е най-голямата ни сила, защото си зависи от нас :)
цитирай
6. kikowsky - Целта ми не е да обиждам. Разбирам, ...
23.11.2012 12:29
Целта ми не е да обиждам. Разбирам, че ще има несъгласие, породено основно от това, че хората ще се почувстват обвинени. Не обвинявам.
Това го обмислям от месеци, а е плод на наблюдения през целия ми живот. За мен изказаните тези в този постинг са верни.
Дори това, което знам за буквите, го потвърждава. Премислил съм го добре. Особено за тази тема. Всеки има познати с голи темета и нямам за цел да се обиждаме и обвиняваме.
цитирай
7. monolith1 - Собствена отговорност, не вина
23.11.2012 12:46
Винаги съм предпочитал думата 'отговорност' пред 'вина'.

Вината е едно от най-безполезните чувства на света. Тя ни гипсира и вселява страх и безнадеждност. Да се обвиняваш за грешките на другите е също много лошо.

Отговорността по-добре описва положението и все пак е препоръчително да носим отговорност за своите действия, но не и за тези на другите. Отговорността ни подсказва, че нещата зависят от нас и така ни дава сила да се справим с проблемите и предизвикателствата.
цитирай
8. kikowsky - Прав си, признавам. Не вина, а от...
23.11.2012 12:59
Прав си, признавам. Не вина, а отговорност :)
И пак да кажа, че ние сме научени на такова отношение, приели сме го като модел. Това е несъзнателно, не е нарочно. Но, когато го осъзнаем, вече имаме избор.
цитирай
9. анонимен - Съвсем неверно е че темерута трябва ...
23.11.2012 15:35
Съвсем неверно е че темерута трябва да е плешив:))
Ама какви са тези глупости...иначе признавам интересно е написано....Аз така разсъждавах за ПРОСИТУТКА от къде идва думата и има ли връзка с ПРОСТА и какво значи ТУТКА?:)))
ХА ха:))
цитирай
10. kikowsky - Не всеки темерут оплешивява. Няма ...
23.11.2012 15:48
Не всеки темерут оплешивява. Няма да оплешивее, ако е експресивен и прехвърля негативния си заряд на околните. Ще оплешивее, ако не го прави.
А ПРОСТИТУТКА е чужда дума, затова не се поддава на анализ чрез български корени като прост :)
цитирай
11. kikowsky - Може да има някои подробности за ...
23.11.2012 15:51
Може да има някои подробности за доизчистване и доизясняване, но съм уверен, че общата посока е вярна.
цитирай
12. анонимен - Взе да ми става интересно, но за с...
23.11.2012 16:28
Взе да ми става интересно, но за съжаление е петък вечер и изчезвам:))
Но пак ще дойда...да обсъдим думата проста-тутка, винаги съм се чудила от къде произлиза:))
цитирай
13. kikowsky - Ех, тази митична петъчна вечер :D ...
23.11.2012 16:33
Ех, тази митична петъчна вечер :D Легенди за нея се носят :D
цитирай
14. kikowsky - Сега, като премислих пак, нещата си ...
23.11.2012 17:44
Сега, като премислих пак, нещата си идват по местата. Темерут се отнася предимно за мълчаливия злобар и негативист. Като такъв той не разходва негативния си заряд, което уврежда косата му.
Онзи със словесната диария също може да не се спаси от оплешивяване, въпреки многословието си, защото плещи само общи приказки, но не разкрива как се чувства и запазва това в себе си.
цитирай
15. анонимен - :)
23.11.2012 21:20
Жална ви майка!:) Не че го прочетох, но ненавиждам напъните на някои некадърници да се правят на познавачи на човешката психология. ,,Психолог,, за мен звучи по-гадно от ,,проститутка,, ,,Психолозите,, обикновено са изключително семпли личности, които не са могли да завършат нищо друго. Че и това по втория начин. Пример?:) Мадлен Алгафари. Всеизвестно е, че тя освен да се чука с пациентите си мъже, друго не може:) Ако има някой, когото е излекувала поне частично - моля да ми пише тук!:)
цитирай
16. kikowsky - Амедеаа, можехте поне да го проч...
23.11.2012 21:41
Амедеаа, можехте поне да го прочетете :)
Кажете кои точно некадърници имате предвид. Лично аз не съм некадърник. Мога да изброя школите, през които съм минал, както и успехът, с който съм го направил. В работата си съм светило. Не мога да приема да бъда определян като част от "някои некадърници".
Второ. Никъде не съм заявил, че съм познавач на човешката психология. Това е блог, който се занимава с магията - с технологията и философията на магията. С това как от мисли и образи се стига до телесна изява и действие.
Трето. Можех и все още мога да завърша всичко, което си пожелая. Говорите за втори начин. На мен никога не ми е бил нужен.
И накрая. Аз съм инженер. Завършил съм Технически университет в София, а преди това езиковата гимназия във Видин. Аз не съм психолог. Интересувам се от невидимата механика на света. Не знам дали успявате да ме разберете?
Моето е мнение, че се изказахте неподготвени. Думата за това е "изцепихте се".
цитирай
17. anonimen65 - predi da sum prochela obiasnenieto kakvo az razbiram
23.11.2012 21:46
temerut=ravno na chovek neobshtiteln i vinagi nedovolen i protivorechasht na okolnite i sus svusena fizionomia i nenavisten pogled mulchi ili govori niama znachenie izluchva nepriiazun negativnost otbluskvashta horata ako i da e umen talantliv mislia she mikel anjelo e bil temerut
цитирай
18. anonimen65 - a?
23.11.2012 22:02
kur-kurva-kurvar, kak se obiasniavat.struva mi se, che sa bulgarski dumi?
цитирай
19. anonimen65 - otnosno stresa imam leka zabelejka izhojdaiki ot sobstvenata si otsenka za moiata lichnost
23.11.2012 22:15
smelo moga da kaja,che ne sum zlobar ne sum gareschiia kakto se kazva proshtavam na vseki vsichko,no ne znaachi che sum glupak i se ostaviam za vtoro nalagane da proshtavam.ne zavijdam ,napuskam kompaniata na nepriiatno zasegnalia me.no sum izjiviavala stres spusnat mi i sum gubila kosa i v momenta sigurno sum s 1/3 ot tova,koeto imah.jena sum,no ne si razhvurliam nepriiatnite emotsii zashtoto pochti ne gi izpitvam .obidil me kazvam si prosteno da mu e takuv si e.izigral me e e vtori shans niama da ima i t.n. no vrushtash se ot uchilishte i razbirash maikka ti pochinala e tova e stres na mnogo visoko nivo osobeno ako si na 15.ne beshe samo za men.az sum izrasla v semeina sreda na muje s mnogo kosa na temeto i ne chak tolkova mnogo po tialoto,no i bashta mi se tresira i ne iska da izlezne ot stresa napravi vsichko vuzmojno za da si zamine bez samoubistvo i si zamina.az puk iskah da se samoubia.inache se usmihvah vinagi sigurno sa me mislili za nenormalna,no ne mi haresva da sum sujaliavana.v tozi period zagubih1/2 i sle d tova na stari godini kato se sluchi taka,che sum v strana kudeto ne znaia ezika dushteria mi se razvejda.bez pari sme i bez dom v chujd sviat.oshte polovinata mi opada.sega blagodaria na boga niamam takuv stres,no tia jivee pod neprekusnat.sama jena bez roditelska finasova pomosht trudnichko i e.i tia e mulchaliva i po neinata vuzglavnitsa ima kosi a inache e mnogo topul i otzivchiv chovek.
цитирай
20. анонимен - :)
23.11.2012 22:31
Отговорът също така няма да го чета. Нямам време за глупости. Но можеш да ми изтриеш невъзпитаните, селски коментари:) Понеже съм родена в Първа градска в София, а не в ,,щеш не щеш бангладеш,,:))))
цитирай
21. kikowsky - Няма да изтрия коментарите. Дори ще ...
23.11.2012 22:43
Няма да изтрия коментарите. Дори ще се радвам и сама никога да не си ги изтриеш.
Чудесно доказателство са, че месторождението няма никакво значение. Дори и Първа градска в София могат да се родят темерути.
цитирай
22. kikowsky - Със сигурност всеки е преживял м...
23.11.2012 22:52
Със сигурност всеки е преживял много тежки периоди и събития. Косата се губи от силното емоционално напрежение.
Това, което мога да кажа, е, че темерутите живеят в непрестанно емоционално напрежение. Което сами си създават.
цитирай
23. gutzi - Признавам си, че изчетох статията с ...
24.11.2012 15:15
Признавам си , че изчетох статията с доста скептицизъм. Започнах да мисля за изключения, които вероятно познавам. После за разни известни личности с голо теме и т.н. Но след всичкото ми мислене и най-вече след като прочетох бисерните коментари тук, съм вече на 100% убедена, че изказаната теза е абсолютно вярна и точна.
Що наскачахте така, бе хора? Май сте нещо понапрегнати, а? Нещо лично ли го приехте? Ако сте толкоз широкоскроени плешивци, що не махнахте с ръка и с усмивка и не подминахте горкия заблуден човечец, а се нахвърлихте да коментирате?
Както и да е. Аз съм бяла и добра. Ом.
цитирай
24. gutzi - Сега моите разсъжденияпо темата. ...
24.11.2012 15:42
Сега моите разсъжденияпо темата. Първо да уточня, че съм пълен профан на тема психология, инженерство и разбира се магия. Аз съм прозд наблюдател на света около мен и това ми харесва.
Определено има дълбока връзка между косата и емоционалното състояние на човек. Никой не би отрекъл, че при силен стрес косата започва да пада. Знаем и сума истории (кои митични, кои истински) за хора, на които косата е побеляла за една нощ. Значи всички ще се съгласят, че при стрес косата "реагира". А когато човек е в хармония със себе си и света, той не изпитва стрес, нали? Добре, ще кажете, понякога стресът е неизбежен. Ами то и авторът го казва - ако осъзнаеш правилно всичко, което се случва, косата ще се върне. Той самият го е преживял. И тук следва логичният извод - негаитивните хора са под непрекъснат, перманентен и още куп тафтологии стрес! И как няма? Нали целият свят им е крив. Мога да развия темата до безкрай.
Друго обаче се замислих. Дали има народи, племена, общности сега или в миналото, за които плешивото теме да не съществува? Сигурна съм, че има. Даже мисля, че съм чела такова нещо някъде, но не помня къде.
Мислих и върху древните хора и тяхното отношение към косата. Най-вече ми се наби на ум киката и нейното значение. Определено виждам връзка и смятам, че трябва да се поразсъждава върху това.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kikowsky
Категория: Други
Прочетен: 2571964
Постинги: 471
Коментари: 2828
Гласове: 8176
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031