Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.08.2011 08:53 - Каква е тази геометрическа постановка?
Автор: kikowsky Категория: Други   
Прочетен: 4142 Коментари: 8 Гласове:
20

Последна промяна: 19.01.2017 15:57

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Тия дни ходих пак до Петроглифа и тоя път обърнах по-сериозно внимание на три геометрични фигури, които са изсечени в скалата там:

image
Премерих фигурите и се оказа, че катетите на триъгълника са два пъти по-големи от страните на квадрата. Диаметърът на окръжността е равен на диагонала на квадрата, т.е. квадратът може да се впише в окръжността. Точката в триъгълника (триъгълникът е правоъгълен) е разположена по средата на височината към хипотенузата. Височината към хипотенузата е равна по дължина на диагонала на квадрата и на диаметъра на окръжността. Следователно, точката отстои на половин диаметър (диагонал) от петата на височината и от върха.

image Знае ли някой каква е тази геометрическа постановка? Напомня ли ви на нещо? Ще съм благодарен за информация по въпроса.

Ако се чудите къде да отидете тази година, не пропускайте Белоградчик. Благодарение на работата ми сега Белоградчишките скали вече не са само едно имагинерно понятие, ами се състоят от конкретни места и обекти, които са достатъчни за поне 5 дни обиколки. Посетете ги сами с помощта на Езотеричната карта на Белоградчишките скали, от която можете да си направите файл за gps, или пък се обърнете към мен за съдействие. Моите Белоградчишки турове през 2017 година.

Кирил Кирилов

 


.



Гласувай:
20



1. karambol5 - На Витрувианският човек на Леон...
08.08.2011 09:05
На Витрувианският човек на Леонардо ..............
Фигура , вписана в окръжност
цитирай
2. yotovava - Диаметърът на окръжността логично е равен на диагонала на квадрата, защото квадратът е вписан в нея.
08.08.2011 09:27
Ако впишеш квадратът в триъгълника, естествено е диагоналът да съвпадне с височината към хипотенузата, а катетите да са два пъти страните му. Не мога да се върна толкова назад в геометрията, но май сме изучавали тази зависимост.

Валя
цитирай
3. kikowsky - Напълно съм съгласен, Йотовава.
08.08.2011 09:42
Интересува ме дали не е доказатеслтво на някаква теорема или урок по геометрия.
цитирай
4. karambol5 - Така си е - тази зависимост е изуч...
08.08.2011 09:42
Така си е - тази зависимост е изучавана .Просто на мен математиката ми куца и мисля малко по-различно :))) Картинно всъщност
цитирай
5. yotovava - Просто казано - не се сещам :)))) Отдавна беше, когато съм го изучавала, а синът ми е малък - 3 клас.Стигнем ли до тази материя, ще се присетя. Хубав ден.
08.08.2011 10:09
kikowsky написа:
Интересува ме дали не е доказатеслтво на някаква теорема или урок по геометрия.

цитирай
6. анонимен - Геометрична прогресия.
08.08.2011 10:58
Триъгълника ми напомня за геометричната прогресия на Фибоначи. Тя напълно пресъздава природните закони за част от цяло.
цитирай
7. boristodorov56 - Заслужава си да се замисли човек.
08.08.2011 11:15
Това вече е нещо, стига означените размери за да коректни.
цитирай
8. tzarkarui - :) Ровене му е майката...:)
09.08.2011 15:00
:) Ако поразровиш (като допълнение към Фибоначи) Marko Rodin и Viktor Schauberger може и да стигнеш до някои любопитни изводи. :) Които биха били с еднаква валентност към отношението цинк-мед (нещо, което Marko Rodin така и не прозря), което пък отношение е в пряка зависимост с движението/разпространението на праната/оргон от невидимата към видима Вселена, което движение Wal Thornhill (погрешно) нарича електричество.

Цар Кару І - ecce Inquisitor Curiae
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kikowsky
Категория: Други
Прочетен: 2579936
Постинги: 471
Коментари: 2828
Гласове: 8176
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930