Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.03.2011 15:19 - Магурските корени на Източното Православие. Ореол
Автор: kikowsky Категория: Други   
Прочетен: 3086 Коментари: 6 Гласове:
7

Последна промяна: 19.01.2017 15:52

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
В стенописите и иконите виждаме ореоли. Ореоли имат онези, които са постигнали голямо извисяване на духа. Това е показател за тяхната висока степен на духовно развитие.
Духовното развитие минава през овладяването на страстите, емоциите, желанията. Това е част от магура-йога. В
постинг от другия си блог съм писал за личния си опит с овладяването на емоциите. Когато се "изключат", остава само основното сияние, чиито символ е следния: image Основното сияние може да бъде използвано за "захранване" на мислите, представите. Особено ценно би било при молитва. Ореол се появява, когато контролът над сиянието е в съзнанието:
image
Когато успееш да поставиш контрола над основното си сияние в съзнанието си, тогава си блажен и светец. Тогава енергията му се превръща във вдъхновение.
Същото нещо може да се направи и с коя да е емоция и кое да е чувство, ако необходимостта го изисква. Когато се прави със желанието, много ми прилича на Тантра.
Та ето - магура-йога е пътят на дъховното усъвършенстване, което се премълчава (или преименува), но се приема от Християнството. Там май го наричат въздържание. Но въздържание всъщност не е нужно. Да се въздържаш значи да се мъчиш. Докато духовното израстване е всъщност приятно. Просто пренасочваш енергията си от едно към друго, от низко към възвишено. А да се въздържаш какво значи? Значи да не искаш блага, подобрения в живота си, за да не затормозяваш управата да ги дели с теб.
И монаси и светци е имало и по времето на магурската култура. Това не са изобретения на съвременните религии. Идеалите, моралът, етиката, духовните търсения и стремежи също. Хората от онова време са се грижили за душата си. 
Добре е тук да се каже и за иконите. Реално погледнато, първите икони на света са изобразени в Магура. Там има три изображения на трите лица на Бог, както и изображения на хора, достигнали различни етапи в духовното си развитие. 

Ако се чудите къде да отидете тази година, не пропускайте Белоградчик. Благодарение на работата ми сега Белоградчишките скали вече не са само едно имагинерно понятие, ами се състоят от конкретни места и обекти, които са достатъчни за поне 5 дни обиколки. Посетете ги сами с помощта на Езотеричната карта на Белоградчишките скали, от която можете да си направите файл за gps, или пък се обърнете към мен за съдействие. Моите Белоградчишки турове през 2017 година.

Кирил Кирилов

 


.



Гласувай:
7



1. boristodorov56 - Въображението е голямо човешко богатство
23.03.2011 15:32
"...можеш да вярваш в каквото искаш, но не и да убиеш човека за това, което вярваш..."
цитирай
2. kikowsky - Говори каквото желаеш.
23.03.2011 15:52
Не мога да ти сипя нищо в главата.
цитирай
3. boristodorov56 - 2. kikowsky
23.03.2011 17:09
Не те игнорирам - просто и аз имам ъгъл на виждане.
Различен от всичките твои.
цитирай
4. kikowsky - Жив и здрав.
23.03.2011 17:13
Жив и здрав.
цитирай
5. kikowsky - И на мен ми се вижда, че имам някакво прояснение.
24.03.2011 15:17
Едно време дори не съм се замислял, че имам его. Толкова съм му бил подвластен. Сега го хващам почти всеки път, щом се прояви. Не, че съм го разсеял, но поне го залавям на местопрестъплението.
Интересно е, че Пътят ми се грижи да имам все повече ситуации да оттренирам разпознаването му.
цитирай
6. sokoli - “Не те игнорирам - просто и аз имам ...
07.04.2011 19:46
“Не те игнорирам - просто и аз имам ъгъл на виждане.
Различен от всичките твои”

Шапка ви свалям и на двамата, че не се игнорирате, а дискутирате културно.
Различните гледни точки са именно за това, за да можем да придобием триизмерно усещане за Живота.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kikowsky
Категория: Други
Прочетен: 2581904
Постинги: 471
Коментари: 2828
Гласове: 8176
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930